Met ‘Simple Simon Says’ naar de Rock Lodge - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Christine Nicolaï - WaarBenJij.nu Met ‘Simple Simon Says’ naar de Rock Lodge - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Christine Nicolaï - WaarBenJij.nu

Met ‘Simple Simon Says’ naar de Rock Lodge

Door: Angela, Emilie en Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

28 November 2008 | Namibië, Windhoek

Vrijdag 28-11-2008

Jullie zullen wel denken: waar gaat dit over?,

Nou, dit zullen wij zo vertellen. Om 06.00 uur ging onze wekker. Oei, dat was wel weer even zuur. Snel gedoucht, gegeten en daarna op naar het College.
Hier waren wij om 07.45 uur en wij wachtten op Simson in de centrale hal. Suzette zag ons zitten en zei: ‘Oh, jullie wachten hier op ‘Simple Simon Says’.’ Zij zegt dit eerdere keer wanneer het over Simson gaat, want zij kan zijn naam namelijk niet onthouden. Wij liggen dan helemaal dubbel.
Tijdens het wachten, zagen wij de directrice nog. Wij waren heel blij dat wij haar nog tegen kwamen, omdat het toch wel raar zou zijn geweest als wij geen afscheid konden nemen van haar. Wij hebben nog even gezellig met elkaar zitten praten en afscheid genomen met een knuffel. Het afscheid is waarschijnlijk niet voor lang, want in januari komt zij naar Nederland en hoopt daar ons dan te zien.
Intussen hadden wij een beller: ‘Simple Simon Says’. Hij vond het tijd om te vertrekken. Dus op naar de collegekar. Hij wilde al wegrijden, maar vroeg zich ineens af of er wel genoeg benzine in de auto zat. Even aan Geert, de auto-expert, vragen. Het leek hem niet haalbaar en dus nog maar even een ritje naar de benzinepomp. Bizar! Simson ging naar binnen en de auto werd van alle kanten bekeken en getest. Daar zaten wij dan met z’n drietjes. Maar goed, na twintig minuten waren wij eindelijk op weg. Hopelijk haalden wij onze afspraak van 10.00 uur nog.
Na flink doorgekacheld te hebben, kwamen wij toch nog op tijd. Bij de receptie langs om naar onze contactpersoon te vragen. Voor het eerst was alles goed geregeld. Wij kregen een rondleiding over het hele terrein en daarna gelegenheid om vragen te stellen. Wij hebben ons anderhalf uur dus goed besteed. Wij hebben zelfs nog activiteiten, die de kinderen normaal doen, uitgeprobeerd. Echt supergaaf! Zelfs ‘Simple Simon Says’ kon het niet weerstaan en ging helemaal los.
Toen was het tijd om naar huis te gaan. Onderweg nog biltong (= een traditionele lekkernij) in Okahandja gekocht.
Om 12.30 uur waren wij weer thuis. Wij zijn eerst ijsjes wezen halen voor na onze wentelteefjes (nee Sander, niet jaloers worden). Wij moeten natuurlijk wel ons best doen om voor er voor Suzette en Lihandra een onvergetelijke tijd van te maken.
De rest van de dag hebben wij gebruikt om ons onderzoek helemaal en daarmee bedoelen wij HELEMAAL af te ronden. Dus het College, de basisscholen en de Rock Lodge. Schouderklopje voor ons.
Nu maar snel aan het eten beginnen, want praten vullen geen gaatjes. En bovendien moeten wij vanavond weer film kijken. Wat wij totaal niet vervelend vinden.

En tot kijk, hè! Heel veel liefs van de drie Afrikaantjes.

• 28 November 2008 - 19:40

Papa N. :

Hé schattepatatten (die wentelteefjes bewaren wij maar voor bij het eten),
    Het is natuurlijk weer een heel aardig dagverslag. Fijn dat jullie er zijn geweest, een indruk hebben gekregen en ook veilig zijn teruggekeerd. En dat al om half één.
    Ik mis wel het inhoudelijke van het onderwijs aldaar. Uit jullie foto's krijg je een beeld, maar de uitleg en het commentaar ontbreken. Natuurlijk zullen jullie denken: wij leggen het straks weer thuis wel uit, maar tot zolang tasten wij 'als in een spiegel vol raadselen'. Enfin, jullie hebben het in je verslag kunnen verwerken, zodat het nu HELEMAAL af is. Gefeliciteerd daarmee! Opdracht volbracht!
    Nu nog twee dagen en dan op naar het vliegveld.
    Maar hopen dat er genoeg kerosine in de vliegtuigen zit!
    Wij zien naar jullie uit!
    Groetjes van:
    mama, AW en papa.

• 28 November 2008 - 22:08

Mama Reedijk:

hallo meiden.
    Wat ziet the rok lodge er mooi uit, met stenen een naam op de muur metselen en de rest verven, leuk hoor.Ik ben blij dat het gelukt is om nog een kijkje te mogen nemen.
    En super meiden dat jullie onderzoek nu helemaal af is.:D
    Morgen weer vroeg op voor het sinterklaas feest bij de wcr. Er moet nog heel wat geregeld en versiert worden. Ik zal wel de hele dag zoet zijn eer alles voorbij en opgeruimt is,maar dat geeft niet, als de kinderen maar een leuk sinterklaas feest hebben. Met papa gaat het iedere dag beter. Het drukverband is eraf,nu kan hij zijn knie weer beter buigen.
    Nou meiden lekker film kijken 8-) en dan lekker slapen. Een dikke kus van p,m,l,e,s,w,r. X Nog 3 dagen ;)

• 28 November 2008 - 22:54

Tante Ingeborg:

Hoi lieve meiden:

Voor de laatste keer voor jullie vertrek een berichtje uit Koog aan de Zaan.
    Nog hartelijke dank voor jullie felicitaties. We hebben het niet gevierd. Doen dit weer samen, dus ome Kees en ik, op 10 januari. Maar ik ben wel verwend met cadeautjes die natuurlijk verstopt waren (favoriet bij Jolijn), een lekker ontbijtje, een aubade en wat lekkers bij de koffie.
    Nog even over het manicuren: ik houd mij aanbevolen hoor. Heb afgelopen weekend weer een te groot stuk van mijn grote teen nagel afgeknipt, au!!
    Afscheid nemen valt niet mee, denk ik zo.
    Wel leuk dat de laatste "schoolexcursie" ook gelukt is.Ik wordt wel steed nieuwsgieriger naar jullie onderzoek!! Wanneer is de onthulling?!
    Meiden....nog een paar goede en fijne laatste dagen daarginds toegewenst en laat het niet te nat worden van al jullie tranen.
    Maar dan weer op naar huis en daar zien jullie ook weer naar uit begrijp ik. Ik vind het ook weer heel fijn om jullie straks te zien.
    Een hele goede en reis toegewenst en een behouden aankomst.
    Een allerlaaatste mailknuffel van tante Ingeborg en natuurlijk ook van ome Kees en Jolijn.

P.s bedankt voor al jullie berichtjes en foto's waardoor jullie toch steeds een beetje dichtbij waren, top!!

• 29 November 2008 - 09:58

Linda:

Meideeeeennn! De tijd dringt echt al..Jullie hebben het maar druk met afscheid nemen en knuffelen enzo. Maar maak je borst maar nat als jullie weer in Nederland zijn:D
    Die steentjes vind ik helemaal leuk van the rok lodge:)zouden wij ook moeten doen!
    Biltong gegeten? Wat is dat voor iets, Klinkt niet echt heel lekker;) Een combinatie van een Bil en een tong ofso:p haahah, nou ik was gister een beetje laat vandaar dat ik nu reageer. Iedereen is als gewoonlijk weer weg (voetbal) en jay komt zo. Kga vanavond bij hun Thanksgiving vieren. Ik lees jullie verhaaljte vanavond of morgen:) EEn fijne dag! Dikke kus Lin8-)XXX